€ 18.99

Veronica Guerin (2003)

English · DVD

US Version | Region code 1
Important note: This article is only playable on code-free devices or those which support regional code 1.

Shipping usually within 4 to 7 working days

Compare versions

This item cannot be returned.

Description

Read more

Based on a True Story! Cate Blanchett (Blue Jasmine) stars as Veronica Guerin in this action-packed, critically-acclaimed film about the real-life journalist who risked everything in search of the truth. In the mid-1990s, Dublin was nothing short of a war zone as the most powerful drug lords battled for absolute control. But their most fearsome opponent wasn’t the police, it was the courageous Sunday Independent reporter Veronica Guerin. Investigating the criminal underworld meant risking her life… and the lives of her family.

Product details

Director Joel Schumacher
Actor Cate Blanchett, Gerard Mcsorley, Brenda Fricker, Ciarán Hinds
Label KL STUDIO CLASSICS
 
Genre Disney
Drama
Thriller
Content DVD
FSK / age rating from age 16
Publication date 04.06.2019
Audio English (Dolby Digital)
Length 98 Minutes
Screen 16/9
Year of production 2003
Version US Version
Region code 1
 

Cast & Crew

Customer reviews

  • The Best...!

    Written on 24. March 2004 by C.N.O.
    This customer review refers to a alternative version.

    Sorry,vielleicht stehe ich mit meiner meinung alleine da,doch ich halte diesen film der die wahre geschichte von veronica Guerin erzählt, für so eindrücklich und genial das dieser Film für mich der beste film 2004 ist.

  • Sehr guter Film!

    Written on 21. June 2015 by Ammann Kurt.
    This customer review refers to a alternative version.

    Habe den Film gestern auf Teleclub gesehen. Cate Blanchette überzeugt mich sehr. Ein toller Film mit einer billianten Besetzung durch Blanchette.

  • Nervöse Cate

    Written on 04. October 2008 by Dany Kunz.
    This customer review refers to a alternative version.

    Meiner Meinung nach ein nicht gelungener Film. Cate Blanchett scheint gerade naiv, dass Sie immer weiter vordringt in den Sumpf des Verbrechens. Ich kann mir beim besten Willen keine Journalistin vorstellen, die in dieser nervösen und geradezu todesgeilen Art und Weise recherchiert. Selbst wenn es sich um eine wahre Geschichte handelt, so ist diese zu überspitzt dargestellt.

  • klasse

    Written on 23. January 2008 by Top.
    This customer review refers to a alternative version.

    Ich fand ihn super! und bewegend!

  • jähm

    Written on 14. January 2008 by warme hollywood luft.
    This customer review refers to a alternative version.

    ... ging schon skeptisch an die sache ran... schuhmacher und bruckheimer hand in hand drehen einen autentischen film über dublin??? naja spätenstens nach der 2.kameraeinstellung wo die kleinen kinder mit den spritzen spielen musst du sagen that's it, und raus mit der dvd...
    für mich keine chance....
    schaut euch lieber the general, oder intermission, oder starkey an... die sind realitätsnah/spannend nicht wie dieser möchtegern-ira-thriller!

  • zum Nachdenken !

    Written on 08. April 2004 by C.N.O.
    This customer review refers to a alternative version.

    In Veronica Guerin ist Cate Blanchett, einfach Super,es wunder mich wiso sie für diesen Film keinen Oscar erhielt, vielleicht weil es eine Wahre Geschichte ist? wenn ich die Oscars Vergeben könnte hätte Sie schon dutzende Erhalten,vorallem für diesen Film. Bravo und weiter so,Cate !

Show all reviews

Write a review

Thumbs up or thumbs down? Write your own review.

For messages to CeDe.com please use the contact form.

The input fields marked * are obligatory

By submitting this form you agree to our data privacy statement.