€ 34.49

When The Wind Blows (1986) (DualDisc, Blu-ray + DVD)

English · Blu-ray + DVD

UK Version

Shipping usually within 2 to 5 working days

Compare versions

This item cannot be returned.

Description

Read more

Jim and Hilda Bloggs (Sir John Mills and Dame Peggy Ashcroft) are a middle-aged couple, who believe that the British government is in control as they prepare for Nuclear War. When the countdown begins they roll up their shirtsleeves and follow government guidelines that were actually distributed to households around Britain in the 1970s. They paint their windows white, build a fortress of doors and pillows, take the washing in and put away two packets of ginger nuts, one tin of pineapple chunks and a good supply of tea.

Product details

Director Jimmy T. Murakami
Label BFI
 
Genre Animation
Drama
Comedy
Content Blu-ray + DVD
FSK / age rating from age 6
Publication date 22.01.2018
Edition DualDisc
Audio English (Dolby Digital)
Length 84 Minutes
Screen 16/9
Year of production 1986
Original title When the Wind Blows
Version UK Version
Region code 2, B
 

Cast & Crew

Production & Studios

Genre

Customer reviews

  • Kinderprogramm?

    Written on 15. January 2013 by Signum Corvus.
    This customer review refers to a alternative version.

    Ein wirklich sehr eindringlicher und bewegender Film mit einem exzellenten Soundtrack. Aber ob er unter der Rubrik "Kinderprogramm" wirklich richtig platziert ist, bezweifle ich.

  • Nicht für Kinder geeignet

    Written on 18. January 2006 by Dreamland.
    This customer review refers to a alternative version.

    Ein sensationneller Film den man gesehen haben muss. Die Musik ist auch Spitzenklasse.
    Aber der Film ist absolut nicht für Kinder geeignet.
    Es hat zwar keine "gewalttätige" Szenen, aber er beschreibt das dahinserbeln und der Tod des Paare nach einem Atomkrieg, Kinder weden den Film nicht verstehen sondern er könnte nur die unnötige Angst vor dem Tod auslössen. Obwohl ab 6 Jahren angegeben ist der Film nach meiner Meinung erst ab ca.8 bis 10 Jahren zu empfehlen.

  • nichts für Kinder

    Written on 14. January 2006 by Dreamland.
    This customer review refers to a alternative version.

    Dieser Film ist schlicht Genial. Die Stimmung zu diesem tristen Thema kommt voll durch und die Musik einfach spitze.
    Aber Achtung dieser Film ist absolut nicht für Kinder geeignet, obwohl cede ihn bei Kinderprogramm eingestellt hat. Kinder wurden die Thematik und die tiefen Aussagen gar nicht verstehen auch könnte er nur unnötige Aengste vor Krieg und Tod auslössen.
    Also Sensationell gemachter Trickfilm den man gesehen haben muss, aber nur für Erwachsene.

Write a review

Thumbs up or thumbs down? Write your own review.

For messages to CeDe.com please use the contact form.

The input fields marked * are obligatory

By submitting this form you agree to our data privacy statement.