€ 31.99

Wisdom of Changes - Richard Wilhelm & the I CHING

English · DVD

SWISS

US Version | Region code 1
Important note: This article is only playable on code-free devices or those which support regional code 1.

Shipping usually within 1 to 2 weeks

Compare versions

This item cannot be returned.

Description

Als junger Missionar kam Richard Wilhelm 1899 nach China, das damals von Kolonialmächten ausgeblutet wurde. Er erlebte dort Revolten gegen Ausländer, das Ende der Kaiser-Dynastien und den ersten Weltkrieg. In diesen Zeiten turbulenter Umbrüche war er unermüdlich auf der Suche nach der tiefsten Wahrheit, die den Menschen hilft, mit dem Wandel umzugehen, die befähigt, das eigene Leben zu gestalten. Richard Wilhelm vollbrachte eine der grössten Übersetzungs-Leistungen des 20. Jahrhunderts: Konfuzius, die wichtigsten Texte des Daoismus und vor allem das I GING, das chinesische Buch der Wandlungen. Das Buch diente vielen Lesern im Westen als Inspiration. Wilhelm war zweifellos einer der bedeutendsten Vermittler chinesischer Kultur in Europa.

Bonus:
- Statements von Prof. Richard Smith und Dr. Henrik Jäger

Show description in a different language

Product details

Director Bettina Wilhelm
Label SCHWARZWEISS FILMVER
 
Genre Documentary > Potrait, Biography
Content DVD
FSK / age rating from age 0
Publication date 19.03.2013
Audio English
Version US Version
Region code 1
 

Cast & Crew

Customer reviews

No reviews have been written for this item yet. Write the first review and be helpful to other users when they decide on a purchase.

Write a review

Thumbs up or thumbs down? Write your own review.

For messages to CeDe.com please use the contact form.

The input fields marked * are obligatory

By submitting this form you agree to our data privacy statement.